آموزش سئو تصاویر و بهینه سازی آن برای گوگل

مقاله سئو شده یا متن سئو شده اصطلاحاً به مقالات و محتوایی گفته میشود که برای موتورهای بهینه سازی سایت یا سئو در اصفهان جستجو بهینهشده باشد. بنابراین، اکنون گوگل اهمیت بیشتری برای پاراگرافها و بخشهای کوچکتر یک متن قائل است و نیازی نیست که تمام تمرکز و تلاش خود را برای بهبود بخش ابتدایی محتوا بگذارید. مبحث سئو از مجموعه دستورالعمل هایی تشکیل شده است که در جهت بهبود رتبه کلمات کلیدی سایت در موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل بکار گرفته می شود. در سایت های خبری نمی شود از لحن های محتوایی متفاوت استفاده کرد. تمام قوانین سئو سایت باید برای بهینه سازی یک سایت خبری رعایت شود اما نکته ای که در این جا سایت خبری را با سایر وبسایت ها متفاوت میکند حجم اطلاعات و اهمیت به روز بودن آنها است.

تگ هایی دیگری نیز وجود دارند که مناسب برای سایت های خبری هستند. با یک نگاه کلی می توان فهمید که وجود لینک ها باعث پدیدار شدن موتور های جستجو شد. شناسایی دقیق کاربر باعث میشه که شما دقیقترین محصول رو بر اساس نیاز کاربرتون آماده کنید. این افزونه به شما کمک می کند تا لینک هایی تولید کنید که به دیگر یو آر ال ها ریدایرکت می شوند. اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید، صفحه را به پایین اسکرول کنید تا از جعبه متا ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید. برای لینک دهی اتوماتیک داخلی می توانید از بعضی از افزونه ها استفاده کنید که کارتان را تا حد زیادی کم می کند (البته اگر از وردپرس استفاده میکنید).

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم بتوانید سئو و بهینه سازی وب سایت هارا بخوبی یاد بگیرید تا بتوانید بر روی وب سایت خود آن را پیاده کنید و یا بعنوان متخصص سئو در فرصت های موجود برای این شغل پردرخواست شروع به کار کنید. اگه دوست دارید درباره این نوع کلمات کلیدی و ویژگیهاشون بیشتر بدونید مقاله آموزشی کلمات کلیدی طولانی در سئو چیست رو مطالعه کنید. تلاش خود را بر روی مهمترین تصاویر خود (مواردی که واقعاً می خواهید در جستجوی تصویر نشان داده شوند) متمرکز کنید. حالا اهمیت سئو در رونق کسب و کار و فروش، روشن شد. این روش نیازمند صرف کار و وقت بیشتری است و به افرادی پیشنهاد میشود که هم اکنون در سایت خود از w3 total cache استفاده می نمایند. زیرا گوگل به این موضوع اهمیت می دهد و در رتبه بندی ما در گوگل نقش خواهد داشت. سایت متمم یکی از بهترین مثالها برای این موضوع است، متمم ابتدای محتوای آموزشی خود را رایگان میگذارد و بعد از آنکه در تله جذابیت محتوا افتادید راهی جز خرید اشتراک برای خواندن باقی محتوا ندارید!

چون با نفوذی که گوگل به کمک ابزارهای مختلفش در این صنعت داشته میشه گفت که بیشتر مردم هم به دنبال بهینهسازی محتوای سایتهاشون از دید موتور جستجوی گوگل هستن. بخش دوم هم مبحث سئو داخلیه، به معنای اینکه تمامی فعالیت­های که قراره داخل سایت خودمون انجام بدیم تا بهبود رتبه داشته باشیم و به اون اهدافی که تو نقشه راهمون تعیین کردیم برسیم، اینجا میتونیم به دو قسمت تقسیمش کنیم : قسمت اول مبحث سئو فنی یا همون سئو تکنیکال ، توی این قسمت مرتبط میشه به مباحث کد­نویسی یک سایت ، اگر سایت وردپرسیِ(WordPress) میتونیم بگیم بالای ۹۰% این مباحث فنی به درستی اجرا شده و از نظر کد­نویسی خیلی از ساختار های سئو و گوگل به درستی انجام شده ولی اگر یه وب­سایتی کد­نویسی اختصاصی شده باشه حتما باید طبق این اصول گوگل و طبق مباحث سئو فنی بهینه سازی بشه. از طرفی عبارت کلیدی به معنای عبارتی است که شما در هر مقاله و یا برگه سایت خود، باید به آن اهمیت دهید تا گوگل بهتر محتوای شما بشناسد. یکی از مفیدترین کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید بهینه سازی تصاویر سایتتان است. به کاربران دلیل دهید که چرا باید وب سایت شما را کلیک کرده و از آن بازدید کنند.

به دلیل اینکه بیشترین جستجوها در موتور جستجوی گوگل انجام میشه، اکثر سایتها برای گوگل بهینه میشن. در آخر اگه خسته نشدید با سئوی داخلی و قوانینش هم آشنا میشید و سایتتون رو به راحتی داخل گوگل ثبت میکنید. زمانی هم که اطلاعات شفاف و کاملی وجود نداشته باشد زمینه بروز نظریه های غیرواقعی فراهم می شود. لینک های داخل صفحه: چه تعداد لینک در یک صفحه وجود دارند؟ در واقع، هدف اصلی صفحات محصول شما باید تبدیل نتایج جستجو به مشتری باشه. گوگل چنین صفحهای رو در نتایج بالایی جستجو قرار نمیده. علاوه بر معرفی پلاگین های سئو خوب ، در اینجا ما مهمترین کاربرد افزونه ها را نیز برای شما شرح خواهیم داد.

اگر چه توضیحات متا به عنوان فاکتور دهی مستقیم اعلام نشده است، اما می توانند با افزایش نرخ کلیک، تاثیر مستقیمی در سئو سایت شما داشته باشند. اما اگر از لحاظ سئو تکنیکال و معماری سایت شما مشکلی وجود داشته باشد شما به راحتی نمی توانید در موتورهای جستجو رتبه ای کسب کنید. بنابراین اگرچه وب سایت (B) از لحاظ پارامتر دوم یعنی اعتبارخیلی ضعیفتر از وب سایت (A) هست، اما از لحاظ سودمندی برای کاربران بسیار بهتر هست و تونسته در مدت کمی جایگاه بسیار خوبی در نتایج گوگل کسب کنه. طبق آمار، لینک اول نتایج جستجو چیزی حدود 20% ترافیک ها رو به خودش اختصاص میده، که اگه تبدیلش کنیم به عدد، میشه 22 هزار بازدید کننده. در وهله اول باید بدانید که به عنوان یک طراح سایت شما موظف به ساخت همان چیزی هستید که کارفرما در پی آن است ، پس بهتر است در جلسات توجیهی اولیه همه اطلاعات لازم را از وی گرفته ، مطالب مورد نیازتان را استخراج کرده و پیش از شروع عملیات طراحی کلیاتی از کار را برای وی تبیین کنید ، چرا که اگر اینچنین نشود وی با اتمام کار شما ، عدم رضایت از خروجی کار را اعلام می نماید .

به عبارتی، این ابزارها به شما در انتخاب بهترین کلمات کلیدی از لیستتون کمک میکنن. با استفاده از این دو دسته کلمه کلیدی، چه هنگامی که کاربر برای محصول شما جستجو انجام بده و چه هنگامی که درباره موارد مرتبط جستجویی انجام بده، وب سایت شما در معرض دید کاربر قرار میگیره. شما برای قبولی در کلاس درس تنها کافیست نمره ای بالاتر از 10 را کسب نمایید و هیچ ملاک دیگری وجود ندارد. هر چقدر که شما برای زیبا و جذاب چیدن ویترینتان زمان بگذارید، کاربران بیشتری به سمت شما جذب میشوند. تصور کنید، یک مطلب 5 هزار کلمهای بدون هیچگونه تصویر یا عکسی که بتواند توضیح بیشتری درباره مطالب ارائه دهد چقدر سخت خواهد بود؟ به طور قطع بهینهسازی برای موتور جستجو با کلمه کلیدی “خرید پیراهن” به مراتب سخت تر و دشوار تر از “خرید پیراهن چهار خونه مردانه” هستش. حالا بهتره بدونید اگه برای کلمه کلیدی “تجهیزات مهمانی” هر کلیک 1 دلار ازش داشته باشه، برای یک سری کلمات دیگه مثل “خرید موبایل” یا “بیمه آنلاین” این ارزش تا 45 دلار هم میتونه بالا بره. اگر بخواهم بقیه را هم در نظر بگیرم، این عدد بسیار بزرگ تر میشود و شما تا الان باید درک کرده باشید که چه جنگ بزرگی در رابطه با سئو در دنیا وجود دارد.

در واقع صرفنظر از هزینه های انجام شده برای سئو و رسیدن به رتبه ایده آل در نتایج، می توان گفت ورودی و بازدیدهای حاصل از گوگل بصورت رایگان به سایت ما می رسد. 4- از یکی از بهترین ابزارهای رایگان گوگل به اسم Google’s Keyword Planner استفاده کنید. این تگ در سئو تصاویر بسیار مهم است و بهتر است برای تمامی تصاویر خود این تگ را پر کنید و عکس را در چند کلمه توصیف کنید. در واقع هیچ راهی وجود نداره که شما مثلاً پولی به گوگل بدید و بگید که جایگاه منو تو نتایج طبیعی بهتر کن. ولی اگه جایگاهتون در صفحه اول نتایج جستجو فقط برای یک کلمه کلیدی خاص مثل تجهیزات مهمانی باشه، تو هرماه 22 هزار دلار ارزش کسب میکنید. HTML – زبان نشانه گذاری متن، به عنوان ستون فقرات و یا سازمان دهنده ی محتوا در یک سایت عمل می کند. به این عمل Backlink بکلینک دادن میگن. گاهی اوقات ننوشتن توضیحات متا بهتر از نوشتن آن عمل می کند!

رعایت موارد مربوط به عنوان ، H1 ، H2 ، توضیحات متا و … خدمات سئو سفید روش های بهینه سازی وب سایت ها بوده که قوانین موتورهای جستجو را رعایت می کنند و از ماندگاری بالایی برخوردار هستند. سایت هایی که از نظر تکنیکال و سئو داخلی بهینه باشند می توانند رتبه خوبی را کسب کنند، این موارد را در زمانی که از ما درخواست خدمات سئو وب سایت خود را دارید، توسط کارشناسان فنی دریافت خواهید کرد و تمام مواردی که نیاز به بهینه سازی دارد توسط گروه من انجام می گیرد و مسیر را با یک برنامه ریزی بسیار دقیق و کامل پیش خواهم برد تا با یک استراتژی سئو مناسب و درست بتوانیم رتبه های خوبی را کسب کنیم.

این موضوع سبب خواهد شد تا زمینه فعالیت سایت فراهم شود. در سئو هیچ موقع نمی توان بصورت قطعی اظهار نظر کرد چون علاوه بر پنهان بودن نحوه عملکرد الگوریتمهای گوگل، موضوع دیگری نیز وجود دارد که آن هم تغییر مداوم فاکتورهای موثر در رتبه بندی است! تمام کادرهای خالی که در این قسمت قرار دارند، اِلِمان هایی هستند که به بهود سئو تکنیکال کمک می کنند. یه نکته بین تمام این سایتها مشترکه: هرچه ترافیک سایت بالاتر باشه اون سایت می تونه درآمد بیشتری کسب کنه. به طور کلی، هرچه مطالب بهتری تولید کنید، رتبه بالاتری به دست میارید. و تا زمانی که شما کاربرتون، علایقش و نیازشو به طور دقیق نشناسید نمیتونید محتوای مناسبش رو تولید کنید.

محتوایی غنی، جامع و مستند بنویسید تا مرجعی برای بقیه وبسایتها باشد و وبسایتتان را معتبرتر کند. راهنمای جامع در این مقاله سئوکار آمده است. در ادامه سه قسمت مهم سئو خارج از صفحه را بررسی خواهیم کرد. سئو تکنیکال چیزی خارج از تمامی موارد مرتبط با سئو نیست؛ اما دید آن کمی تخصصی و فنی تر است. اگر درباره مفهوم LSI چیزی نمیدانید پیشنهاد میکنیم حتماً مقاله کاربردی کلمات کلیدی lsi را بخوانید. نقش کاربران و کلمات کلیدی در سئو چیست؟ در این قسمت از پازل به بخش تحقیق در مورد کلمه کلیدی میرسیم. حالا تصور کنید که وب سایت شما تو 20 الی 30 کلمه کلیدی، تو صفحه اول و در لینکهای بالا قرار داشته باشه! بنابراین علاقه ای ندارید که نتایج جستجوتون در مورد آموزش برنامهنویسی و یا هرچیز دیگهای باشه. بعدش براتون گفتیم که موتورهای جستجو برای سئو چه معیارهایی رو در نظر میگیرن و مقایسه ای درباره نتایج طبیعی و پولی جستجو انجام دادیم. دومین دسته کلمات کلیدی، کلماتی هستن که کاربرا برای به دست آوردن اطلاعات اضافی در حوزه کاری شما وارد میکنن.

تمام این ویژگی ها همراه با طرح بندی روان و ریسپانسیو آن به شما کمک می کند که بدون شک حتماً آن را در لیست انتخاب بهترین قالب سئو وردپرس قرار دهید. لازم به ذکر است که از مهم ترین ویژگی هایی که در اکثر ارکان سئو تکنیکال دیده می شود، این است که اولاً نیاز به اقدامات فنی دارد و دوماً وقتی تنظیمات لازم را یک بار پیکربندی می کنید، کار تمام می شود و نیازی به تنظیمات مجدد دیگری نیست. بنابراین شما باید گوگل را همواره در نظر داشته باشید. شاید درصد کمی از مردم “خرید پیراهن چهار خونه مردانه” رو جستجو کنن اما شما خیلی سریعتر به مشتری میرسید. به طور مثال اگر کاربر کلمه “خرید موبایل” را جستجو کند به سایت هایی که در رتبه های بالاتر قرار دارد بیشتر اعتماد میکند تا سایت هایی که در رتبه های پایین تر و صفحات بعدی نتایج جستجو هستند.

مجموعهای از کارها و فعالیتهایی که در داخل سایت انجام میشود، سئو درونی یا داخلی گفته میشود تا ما قادر باشیم به میزان محبوبیت زیادی در نزد موتورهای جستجو دستیابیم. به کمک این افزونه از داخل پنل مدیریت وردپرس می توانید اطلاعاتی همچون تعداد کلیک ها، موقعیت صفحه در نتیج گوگل، نرخ ctr یا همان نرخ کلیک و همچنین Impressions کلمات کلیدی خود را بدون مراجعه به پنل سرچ کنسول در وردپرس ببینید. چون اکثر متخصصین سئو در برخی موارد اتفاق نظر ندارند و هر کدام به شیوه خاص خود فعالیت می کنند. Robot.txt فایلی است که برای کراولرهای (spider) موتور جستجو مشخص می­کند کدام صفحات یا بخش­های خاصی از یک وب سایت را جستجو نکنند.

در فایل robots.txt برای مشخص کردن این که کدام صفحات به کاربران نشان داده شود،تکه کدهایی را داخل فایل وارد می کنیم. تولید پادکست: در سالهای اخیر استفاده از محتوای صوتی و ویدیوئی کاربرد بیشتری داشته است. گوگل در طی سالهای اخیر بصورت قابل توجهی این روشها را شناسایی و با سایت های متخلف برخورد کرده است. در این روش که ریسک خاص خودش را دارد اقدامات به نحوی انجام می شوند که وضعیتی شبیه به سئوی کلاه سفید به وجود آید. مثلا نباید سرعت صفحه ای با حجم بالا و با تصاویر زیاد یا درخواستهای زیاد را با سرعت صفحه ای که حجم بسیار پایینی دارد مقایسه کرد، ولی بهترین حالت را میتوان زیر 2 ثانیه در نظر گرفت. در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربردی به مخاطبان وبینار ها باعث می شود تا با نام تجاری شما آشنا شوند و اسم شما را سرچ کنند و یا در حوزه تخصصی تان هر زمان که به جواب سوالی احتیاج داشتند به سایت شما سر بزنند. قبل از هر چیز باید بگویم که سئوی خارجی شما متکی به سئوی داخلی سایت شما است و اگر شما سئو تکنیکال و سئو داخلی خودتان را بخوبی انجام ندید سئو خارجی زیاد برای شما تاثیر نخواهد داشت واین سه تا کنار هم می توانند موجب پیشرفت سایت شما شود.

به این معنی که سایت با ساختار، برندینگ و محتوای عالی موجب همکاری کاربران در بازنشر محتوای آن سایت می شود. نکته ی مهمی که در باید در ذهن داشته باشید این است که نباید چون میخواهید به خاطر یک کلمه ی کلیدی رتبه به دست اورید از آن استفاده کنید. آنها را هدفمند کرده و محتواهای یونیک، باکیفیت و ارزشمند برایشان تولید کنید. سپس آنرا در سایت خود بارگذاری کرده و در صفحه مربوطه قرار دادهاید. خوشبختانه، استفاده از وردپرس شما را به سمت جلو سوق می دهد، زیرا سئو وردپرس بسیار آسان است و این یکی از دلایلی است که مردم در وهله اول وردپرس را انتخاب می کنند.

از نظر گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اگر شما واقعا یک وب سایت معتبر، با محتوای مفید و کاربرپسند باشید، در وب دوستداران و طرفداران زیادی دارید. هر روز اهمیت ویدئو در فضای اینترنت بیشتر و بیشتر میشود. حضور در فضای وب امروزه برای هر کسب و کاری الزامی است. SEO داخل صفحه (On page SEO) به تمام تکنیک هایی گفته میشود که میتواند در وب سایت شما برای بهبود رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو به کار گرفته شوند. در صورتی که سئو و بهینه سازی سایت بصورت اصولی و درست انجام شود معمولا این نتایج پایدار بوده و زمینه توسعه کسب و کار را بواسطه بالا رفتن کاربران و درآمد حاصل از آنها برای کسب و کارهای اینترنتی فراهم می کند. سعی کنید از سایت هایی مانند فونت ایران، انواع فونت های استاندارد را تهیه کنید و در مقاله از آن استفاده کنید. در زبان انگلیسی به این کار میگویند lead generation و باید سعی کنید در کتاب الکترونیکی و یا PDF چیزی برای گفتن داشته باشید تا کاربران را ترغیب کند که اطلاعات خودشان را بدهند و بخوانند.

اگر از چهارچوبی مانند Angular JS استفاده می کنید، از ابزارهایی استفاده کنید که این صفحات را از قبل رندرگیری می کنند تا مطمئن شوند که گوگل می تواند کل محتوای صفحات وب شما را ایندکس کند. سعی کنید خواننده را وادار کنید تا با تیم شما ارتباط برقرار کند یا شاید صفحات فروش یا پست های وبلاگ را که جزئیات مربوط به نوع خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد را بررسی کند. منوی ‘Sitemaps’ زیر بخش ‘Index’ قرار دارد، اگر گزینه ‘Sitemaps’ را نمی بینید روی منوی ‘Index’ کلیک کنید تا باز شود و گزینه سایت مپ قابل رویت شود. نمودار زیر میزان و منشا ترافیکها رو مشخص میکنه. در درون گوگل ادورز یک سرویسی به نام Google Keyword Planner وجود داره که به شما کمک میکنه تا عبارت هایی که کاربرها جستجو میکنند رو متوجه بشید.

اما تا اینجا اگه بخواهیم جواب سوال سئو چیست؟ شاید با جرات و البته کمی مبالغه بشه جواب سوال “سئو چیست؟ و شاید بهتره بگیم مهمتر از آماده کردن محصول برای کاربر آماده کردن محتوای مناسب برای کاربرتون هستش. شاید منظور از این جمله را متوجه نشده باشد! تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی و پیدایش موتورهای جستجو برمیگردد، قبل از اینکه تعریف سئو چیست را شروع کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی مدیران کسب و کارها در تلاش هستند که محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. در این مرحله صفحات ایندکس شده بر اساس معیارهای موجود در الگوریتم های گوگل رتبه بندی می شوند.

دقیقاً کار شما در سئو اینه که مطمئن بشید موتور جستجو سایت شما رو میبینه و اونو به عنوان یک سایت مرتبط، معتبر و ارزشمند (همون سه پارامتر اصلی ارزیابی الگوریتم که بالا توضیح دادیم) میشناسه. در بیشتر مواقع وقتی در مورد سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو صحبت میکنیم بیشتر افراد فکرشون به سمت سئو گوگل (Google Seo) میره. و در نهایت هم امیدواریم که شما از صحبت های مارتین اسپلیت از گوگل استفاده کرده باشین و براتون مفید بوده باشن. به همین دلیل ما هم به صورت تخصصی در مورد بهینهسازی سایت از دید موتور جستجوی گوگل صحبت میکنیم. اگر چگالی کلمه کلیدی شما بیش از ۵ درصد باشد گوگل شمارا به دلیل تکرار زیاد کلمه کلیدی جریمه خواهد کرد و اگر این تعداد کمتر از ۲ باشد گوگل به سختی کلمه کلیدی شما را تشخیص داده و بر اساس توصیفات درون مقاله، کلمه کلیدی را انتخاب خواهد کرد. دسته اول، کلمات کلیدی هستن که کاربرا اونا رو دقیقا برای خرید محصول شما وارد میکنن. اعتبار دقیقا به معنی اعتباری هست که گوگل به هر صفحه میده. بااینحال، متخصصان سئو توصیه میکنند که قبل از تمرکز بیش از حد روی سئوی خارجی، حتما سایت خود را از نظر سئوی داخلی بهینه کنید؛ دقیقا مانند ساختن یک خانه که اول از همه باید پیریزی استانداردی داشته باشد.

شبکه اجتماعی: تحقیقات نشان میدهند که مردم در حال حاضر زمان بیشتری را نسبت به چند سال پیش صرف گشت و گذار در سایتها و اپلیکیشنهای شبکههای اجتماعی میکنند. مثلا، برای کلمه کلیدی “آموزش سئو” 288 میلیون نتیجه در وب وجود داره، بنابراین گوگل فقط صفحاتی که خیلی مرتبط هستن رو نشون نمیده. این موضوع به ویژه در سئو فروشگاه اینترنتی از اهمیت برخوردار است چرا که شما صفحاتی با کالاهای مشابه دارید که فقط تفاوت کمی با همدیگر دارند. بهینه سازی صفحات 404: این صفحات مربوط به صفحاتی می باشند که حذف شده اند یا آدرس آن ها تغییر پیدا کرده است.

اما در پیاده سازی پلن سئو از چه روش هایی انجام میشود؟ برای نظارت بر روند اجرای پروژه بهتر است دانش خود را در زمینه سئو افزایش دهید. را میتوانید در انجام میدم به عنوان پروژه قبول کرده و انجام دهید. کلمه سئو در واقع فارسی شده کلمه انگلیسی SEO هست. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو معادل فارسی عبارت Search Engine Optimization است که به صورت مخفف SEO نوشته میشود. سئو و بهینه سازی یکی از زیر شاخههای موضوع بازاریابی موتور جستجو است. برای درک بیشتر این مطلب به مثال زیر توجه فرمایید. اگر هنوز سوالی درباره هریک از بخشهای این آموزش دارید میتوانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید و پاسخ بگیرید.

اما اگه قصد آموزش توسط کلاس های آموزشی رو داشته باشید در این کلاس ها صفر تا صد مراحل سئو و نحوه اجرای سئو رو به شما آموزش خواهند داد. اگر از کاربران وفادار و همیشگی وب سایت خانه فتوشاپ باشید، احتمالاً از طریق کانال تلگرام مجموعه وارد این مقاله شدهاید یا طبق عادت مجله را چک کردهاید تا مقالات جدید را بخوانید. کپی کردن URL نوشته، باز کردن یک برگه جدید برای فیسبوک، چسباندن URL… از URL های مطلق استفاده کنید. از تبلیغات گوگل میتوانید برای سنجش کلمات کلیدی یا برندینگ استفاده کنید. یعنی اگه تحقیقات درستی در مورد کلمات کلیدی که کاربران روزانه جستجو میکنن داشته باشید میتونید اونها رو به سایت خودتون جذب کنید. به عنوان یک تجربه شخصی، زمانی پروژهای برای سئو سایت یک شرکت در زمینه گردشگری داشتیم.

مثال: فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین دارید و در زمینه فروش موبایل فعالیت میکنید. باید با کسانی تماس بگیرید که زمینه فعالیت آنها با شما یکسان باشد. بسیاری از سایتهای هستند که با عناوین مختلف سایت شما را تگ میکنند؛ برای مثال سایت های بسیار زیادی هستند که به محض بالا آمدن الکسای شما، آدرس سایت شما را به لیست خود اضافه میکنند. این کار باعث میشود محتوای شما، به بخشهای کوچک تر تقسیم شود و کاربر به راحتی بتواند هر بخشی را که به آن نیاز دارد مطالعه نماید. این کار باعث بیشتر دیده شدن سایت شما میشه. این ابزار به شما اجازه می­دهد هنگام لود شدن صفحه، یک تگ به جای تعداد زیادی از تگ­ها اعمال شود و بدین ترتیب سرعت لود شدن سایت افزایش می­یابد و حل مشکلات نیز راحت­تر خواهد شد. در واقع، امروزه تعداد زیادی از کاربران توسط ابزارهای مختلفی مانند موبایل، تبلت و… این نوع تبلیغات معمولا در بالای نتایج جستجو قرار می گیرند و در مقایسه نتایج طبیعی گوگل کلیک بسیار کمتری دارند. برای گرفتن رتبه بالا در نتایج طبیعی جستجو باید محتوای خوبی تولید کنید. برای مثال اخبار حوزه ارز و خبرهای مربوط به قیمت دلار همیشه دارای سرچ بالایی در گوگل هستند پس برای این گونه اخبار برنامه ریزی مدونی داشته باشید.

سمت کاربر یا کلاینت : این قسمت از طراحی سایت بیشتر تاثیر مستقیم بر روی سئو دارد که اکثر متخصصین سئو با ان سر و کار دارند به عنوان مثال : بارگذاری صحیح سایت ها در گوشی های هوشمند و در مرورگرهای متفاوت که اگر این امر رعایت نشود باعث افت رتبه سایت در موتور جستجو می شود . اهمیت سئو در چیست و اصلاً چرا سئو مهم است؟ در نظر بگیرید که خود شما قادر نیستید، تمامی این الگوریتم های گوگل را کشف کنید یا در سایت های مختلف مطالعه کنید چرا که گوگل بسیاری از آن ها را فاش نکرده است و بنا به دلایل مختلفی تنها بر اثر تجربه میتوانید، آن ها را پیدا کنید. چرا که موتورهای جستجو برای این طراحی شدن که ببین مردم چه سایتهایی رو دوست دارن.

” پاسخ دادیم، وقت اون رسیده که یاد بگیریم موتورهای جستجو مثل Google واقعاً چطور کار میکنن. تعریف سئو رو یاد گرفتیم. بعدش تولید انواع محتوا برای بخشهای مختلف سایت مثل وبلاگ، محصولات و صفحات اصلی رو یاد میگیرید. این ویژگی آنچنان مهم بوده که سبب شده است تا همه مرورگرهای موبایلی در کنار نسخه ایده آل خود گزینه نسخه دسکتاپی نیز داشته و از سویی دیگر مرورگرهای کامپیوتر نیز گزینه هایی برای تماشای وضعیت کلی یک سایت از نمای تلفن های همراه مختلف ر ا داشته باشند ، عواملی که به هنگام طراحی سایت در کنار ساختار تبلتی آن ، سه حالت شاخص نمایش اطلاعت را به وجود می آورند . گوگل این امکان را برای افراد مختلف فراهم کرده است تا به کمک جستجو ( Search ) بتوانند سایت و نتیجه مورد نظر و ایده آل خود را پیدا کنند. حتی بهرهگیری از فرمتهای رایج و معمولی تصاویر نظیر B,P، PGN، GIF، JPEG میتواند بسیار کمک کننده باشد تا هیچ مشکلی از جانب مرورگرها برای به نمایش درآوردن عکسها وجود نداشته باشد. برای بهبود جستجوگرها در تصویر در سال ۲۰۱۹، ما باید یک نقشه سایت شامل همه تصاویر خود را ایجاد کرده و آن را به موتورهای جستجو ارسال کنیم.