طراحی داخلی اداری باید دارای چه ویژگیهایی باشد؟

این مساحت در برابر عرف زمینهای کارگاهی و صنعتی، متوسط و حتی کموسعت است اما خود شهرک صنعتی کوثر که عمری 32 ساله دارد هم با 50 هکتار مساحت چندان بزرگ هزینه طراحی داخلی اداری نیست. بنابراین، در همان ابتدا هم برنامهریزان مساحتی حدود دوهزارو800 متر مربع را برای احداث واحدهای شهرک در نظر گرفتهاند. اگر توانایی مالی آن را دارید ، برای تمیز نگه داشتن خانه خود یک سرویس نظافت حرفه ای استخدام کنید. طراحی داخلی محیط اداری که به آن مراجعه کردهاند را مدنظر قرار میدهند. در این سبک یک رنگ ترند را مورد نظر قرار می دهند، سپس از تنالیته های مختلف آن، با سایه های مختلف و خطوط متفاوت در آن استفاده می کنند. بر این اساس در سال های اخیر طراحان داخلی سعی بر این داشته اند تا فضایی را برای دفاتر اداری طراحی کنند که نشان دهنده و منعکس کننده ی نام تجاری، هویت و شخصیت آن شرکت باشد. پالت رنگی استفاده شده در این سبک، رنگ های روشن و خنثی را شامل میشود.

واقعیت این است که تنوع بسیار بالا در سبک های طراحی دکوراسیون باعث میشود تا هر یک از مشاغل با هر سطح از درآمد بتوانند محیط کار منظم و بسیار زیبایی داشته باشد. شرکت معماری Paul Crofts طراحی داخلی دفتر کار Fold 7 را با فضای نشیمنی پایینتر از سطح زمین ایجاد کرده است که به منظور تکمیل برندسازی شرکت با کوسنهایی به رنگ آبی فیروزهای پر شده است. اینها، سه معمار مدرن و مشهور در معماری صنعتی جهان هستند که توانستند فضاهای کارگاهی زشت و یکنواخت و بدترکیب قبل از خود را به محیطهایی بدل کنند که بیش از قبل، دوستدار کار و کارگر و تولید باشد؛ اما در ایران وضع معماری صنعتی چندان همسو با تحولات دنیا، متحول نشده. نصب پنل های آسمان مجازی آسان است اما اصول و ریزه کاریهای مهمی دارد.

بنابراین بیشتر از آنکه سبک معمول معماری کارخانههای داخلی برای کارفرما جذاب باشد، کارخانههای فوقمدرن بازارهای جهانی را دوست دارد. کارفرما میداند که در صورت ناراضیبودن کارگر، وندالیسم جدی خواهد بود و کارگر هم اگر راضی باشد، دلیلی ندارد دومین محل زندگی روزانهاش را کثیف کند. فرقی نمی کند که اتاق کاری باشد و یا اتاق خواب! این برای زمستانهای سرد و خشک و تابستانهای سوزان اشتهارد که به قول لرها «اَفتوُ دنداش تُندتَر» است، نعمتی است. اگر میشد این نگاه را قاب کرد و کنار گزارش نشاند و نشان شما داد، نگارنده مسئولیتش را در برابر خوانندگان برآورده میکرد؛ این نگاه بهتر از هر نقد و گزارش و جایزه و توصیفی، نشان میدهد معماری کارخانه پلیمر شمیم که آتلیه بروجنی آن را طراحی و ساخته است، تا چه اندازه توانسته برای اصلیترین ساکنانش مناسب، محترم، امن و درعینحال زیبا به نظر بیاید. ادارات جزء پر رفت آمد ترین مکان ها است پس باید آرامش کارکنان در این شلوغی حفظ شود حتی اگر ارباب رجوع در بعضی ادارات رفت و آمد نداشته باشند خود کارکنان به صورت مداوم در آن رفت آمد دارند حال فرض کنید در هر کدام از این آمد و شد ها شما مجبور باشید مثلا از جلو یا پشت میز همکار تان رد شوید با این کار تمرکز همکار از بین می رود پس با طراحی داخلی اداری درست می توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد.

حال فرض کنیم که برای رفت و آمد در یک فضا شما مجبور باشید از پشت میز همکاران خود عبور کنید! معمولا طراحی دکوراسیون دفتر کار با توجه به اصول و قوانینی انجام میشود که تنها با دانستن این اصول و قواعد می توانید یک چیدمان زیبا و شیک و در عین حال کاربردی را داشته باشید. کمکفنر اتومبیلها آرامآرام زیر بار همکاران فشردهتر میشود و «بچههای خط تولید» روانه خانه میشوند. طراحی دکوراسیون داخلی اداری دفتر Airbnb در سنگاپور تحت تأثیر نوع ساختمانها و متریالهایی انجام شده است که در جزیره مالزی یافت میشوند. طراحی داخلی دفتر کار روشنی با ارتفاع دو طبقه با طاقچههایی در دیوار، توسط شرکت معماری Bestor در لسانجلس برای دفتر مرکزی Beats by Dre انجام شده است.

استودیو معماری Jump به منظور طراحی داخلی اداری با چیدمان باز در داخل ساختمان ۷ طبقه پردیس گوگل، مجموعهای از کانتینرهای کشتی را برای جایگذاری چندین اتاق کنفرانس غیررسمی، رختکن و آشپزخانه، به کار برد. اتاق ملاقات طبقه ى دوم را، نمايش دهنده ى شرق ناميدند. در این شهرک، 180 واحد صنعتی مستقرند و برای استقرار واحدهای جدید، دولت قرار است، فاز دوم آن را راهاندازی کند. در شرایطی هم ممکن است ساختمان اداری بنای قدیمی باشد که زمان زیادی است که ظاهر آن بازسازی شده و پس از گذشت سالها دچار فرسودگی شود و در این شرایط ممکن است نیاز به بازسازی دکوراسیون اداری داشته باشد.

که بعدها دچار مشکل نشوید و مجبور شوید هزینه دوچندانی را متقبل بشوید. و به راحتی دچار نقص نمی شود . اگر دوست دارید احساس راحتی به مخاطب القا کنید؛ این سبک مخصوص شماست. مراجعین شما از نحوه چیدمان فضا، عناصر تشکیل دهنده فضا، توجه به جزئیات و راحتی مبلمان اداری به شخصیت کاری شما و هویت برندتان به خوبی پی می برند. از طریق انتخاب های هوشمندانه در رنگ ، نشانه های جسورانه و طرح های خلاقانه ، فروشگاه ها این پتانسیل را دارند که محیطی همه جانبه ایجاد کنند ، که باعث حمایت از برند تجاری شان شود و مشتریان را مجدداً به فروشگاه بازگرداند .

تمامی محصولات خود را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت در سراسر ایران به شما عزیزان عرضه می نماید. قیمت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی هزینه ای است که یک کارفرما بابت برنامه ریختن و پلن چیدن و نظارت کردن طراح روی پروژه او پرداخت می کند. این گروه معماری با بهره گیری از متخصصان زیده ، دسترسی به بهترین برندهای موجود در بازار با قیمت مناسب ، طراحی اختصاصی دکوراسیون داخلی یکی از بهترین دکوراسیون های داخلی را اجرا میکنند. کمد دیواری ها در طرح و رنگ های مختلفی تولید می شوند شما میتوانید از بین این طرح های متنوع طرح مناسب با دکوراسیون اداری خود را انتخاب کنید. هر اداره و شرکت از بخش های مختلفی تشکیل شده است برای نمونه بخش کارمندان، میز منشی، اتاق جلسات و دفتر مدیر عامل از جمله این بخش ها می باشند که طراحی هر کدام متفاوت با دیگری می باشد. حتی به نظر میرسد ساختمان، جزئیاتی شیطنتآمیز و مطایبهگر دارد که بعید نیست آفریده دیگر اعضای تیم طراحی دفتر بروجنی باشد. چرا معماری داخلی و ظاهر فضای اداری اهمیت بالایی دارد؟ شرکت معماری Inhouse Brand Architects برای طراحی داخلی اداری از چوب درخت کاج و نئوپان استفاده کرده است تا به این ترتیب با فرم صنعتی متفاوت ساختمان تضاد خوبی ایجاد کند.

مثلا ایده هایی مانند به کارگیری فضای سبز برای بخش هایی از فضاهای اداری می تواند ایده ای خوب باشد و یا استفاده از متریال چوب می تواند حس گرمی و صمیمیت محیط را افزایش دهد. بهتر است رنگ بکار رفته در فضا با فعالیت سازمان مرتبط باشد و حس رسمی و اداری بودن فضا را نشان دهد. اغلب افراد فعالیت در فضای جذاب و شیک را به کار کردن در محیطی ساده و یکنواخت ترجیح می دهند. این شرکت علاوه بر ارائه خدمات طراحی و مشاوره رایگان طراحی فضای داخلی دفاتر اداری، در حوزه طراحی و تولید محصولات متناسب با محیطهای اداری نیز فعالیت میکند. ورود آثار آن سه معمار یادشده به ایران اوایل پهلوی دوم، معماری سخت صنعتی کشور را تا حدودی نرمتر میکند؛ چراکه حالا کارکرد کارخانهها هم اندکی تغییر کرده و سیکل فرایند تولید محصولات جدید، نیازهای تازهای را به وجود آورده است. کار در یک محیط اداری که، اصول طراحی داخلی فضای اداری در آن رعایت شده باشد، می تواند تا حد قابل توجهی سبب افزایش کارایی کارکنان یک اداره شود. تاثیرات رنگ های مختلف بر روی روحیه افراد به خوبی شناخته شده است و می توان از این ویژگی ها در طراحی داخلی دفاتر کاراستفاده کرد.

البته از این ویژگی هم برخوردار که به صورت جداگانه برای آن سیستم نورپردازی هم تهیه و تنظیم کرد و روشنایی های متفاوتی را برای شما خلق نماید . بروجنی توضیح میدهد که در هنگام طراحی پروژه چند چالش مهم داشته که مهمترین آنها، نوع کاربری و ویژگی مصرفکنندگان فضا بوده است. از مهمترین کاربرد های سقف کشسان ، پخش کردن نور و روشنایی در محیط است کهاین کار از مطرح ترین خاصیت این سقف به شمار میرود . این شبکه فضاهای کاری را تعیین میکند که کارمندان بتوانند با وصل کردن گلدانهای سفارشیساز، آویزها و صفحات نمایش، آنها را شخصیسازی کنند.

خوب است بهترین اتاق از نظر دکوراسیون اداری در شرکت را به این امر اختصاص دهید.در دکوراسیون اتاق کنفرانس باید آکوستیک کردن اتاق را هم در نظر گرفته، از این رو نصب پنل ها ی آکوستیک در اتاق کنفرانس می تواند کمک کننده باشد. بنا درعینحال که مجبور است روحیه زندگی و نشاط تولید را القا کند، باید میهماننواز و چشمگیر هم باشد، برای میهمانان داخلی و خارجی امروز و مشتریان داخلی و خارجی فردا. باید در نظر داشت که مشتریان چیپستهای Loongson شرکتهای دولتی و نهادهای داخلی هستند که ترجیح میدهند از قطعات داخلی استفاده کنند، حتی اگر این قطعات سالها عقبتر از تراشههای خارجی باشند. یک کانتینر کشتی به رنگ قرمز روشن، در طراحی داخلی اتاق کنفرانس دنجی واقع در ورودی دفتر کار 99c مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت معماری Masquespacio دفتر کاری را برای بازنمایی محصولات تولیدی خود در ممفیس طراحی کرد.