4 اصل تبلیغات کلیکی گوگل ادز

یا به دنبال افزایش تعامل بیشتر کاربران با پستهای تبلیغات در گوگل خود هستید؟ سپس او به وب سایتهای دیگر رفته و در حین مطالعه یک مقاله یا دیدن یک ویدیو، تبلیغ شما برای عینک آفتابی را میبیند. این تیم با تحلیل و بررسی برند و فعالیت و مخاطب شما می تواند بهترین لیست کلمات کلیدی برای تبلیغات را در اختیارتان بگذارد و سپس دسترسی مستقیم بررسی کمپین را به شما می دهد و در صورت تمایل آنالیز و تحلیل نتیجه را در حین برگزاری کمپین به عهده می گیرد. ویدیویی: تبلیغات در این کمپین قبل، حین یا بعد از ویدیوهای یوتیوب نمایش داده میشوند. تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز ابزار کارآمدیه که کمپانی گوگل در اختیار کسب و کارها قرار داده تا سایت خودشون رو در صفحه اول گوگل و ویدئوهای یوتیوب نمایش بدند. ممکن است تلاش برای پیدا کردن زمان مناسب سخت به نظر برسد، اما پس از یافتن بهترین بازه زمانی، تفاوت زیادی در عملکرد تبلیغ گوگل ادوردز خود خواهید دید.

این روزها، اغلب کسبوکارها تلاش میکنند تا تبلیغات خود را با استفاده از گوگل ادز به دست مخاطب هدفشان برسانند. تبلیغات موجودی انبار محلی (Local Inventory Shopping ad): برای آن دسته از فروشگاههای آنلاینی مناسب است که محصولات خود را به صورت حضوری هم ارائه میکنند. تبلیغات ویترینی (Showcase Shopping ad): همانطور که از نام آن پیدا است، ویترینی از محصولات خود در اختیار کاربر میگذارید. نرم افزار کلمات کلیدی گوگل که Google Keyword Planner نام دارد ابزار رایگان کلمات کلیدی است که به شما در انتخاب کلمات کلیدی هدف که برای کسب و کارتان مناسب است، کمک میکند. با توجه به این مورد که قطعا قصد شما از تبلیغ گوگل ادوردز ، جذب مشتری و در نتیجه فروش خدمات و یا محصولات شما می باشد در این حالت کلمه ی رایگان گویای کار شما نبوده و می بایست به عنوان کلمه ی کلیدی منفی در تبلیغ استفاده شود .

چنین کاربرانی قطعا در رونقکسبوکارتان مؤثر هستند. با این حال، ممکن است مخاطب هدف شما در خارج از ایران زندگی کند که در این صورت میتوانید فروش محصولاتتان را با آن افزایش دهید. گوگل ادز یکی از ابزارهایی است که میتوان کمپینهای مختلفی با هدفهای متفاوت را با آن اجرا و مدیریت کرد. همانطور که استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای هدفگذاری صحیح حائز اهمیت است ، مشخص کردن کلماتی که نمی خواهید تبلیغات با آن نیز نمایش داشته باشد هم مهم است . اهمیت انتخاب صحیح کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی مانند اکسیژن برای حیات انسان است. اگر شما کسی باشید که جواب درستی به سوال مخاطب داده باشید فرقی نمی کند از گوگل ادوردز استفاده کرده اید یا نه، بهرحال مخاطب شما را از بین رقبا انتخاب می کند.

به عبارتی، شما به عنوان مدیر یک کسبوکار برای ارائه هر چه بهتر محصول یا سرویس خود باید بدانید که برای مثال چه متنی برای تبلیغ کسبوکارتان (تبلیغات فیزیکی یا تحت وب) مناسب است؛ به طوری که مخاطب به راحتی با محصولتان آشنا شده و با آنها ارتباط برقرار کند. بهتر است از این مدل هنگام اجرای کمپینهای تبلیغات ویترینی و تبلیغات موجودی انبار محلی استفاده شود. یکی از مزایای استفاده از تبلیغات گوگل ادز این است که برخلاف دیگر استراتژی­های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی، شما فقط هزینه تبلیغاتی را پرداخت می­کنید که مخاطبان بر روی آن کلیک کنند. در این روش نیز شما برای هر کلیک کاربران هزینه ای را به گوگل پرداخت می کنید، و این را بدانید که با کلمان کلیدی خاصی که شما وارد می کنید، تعداد زیادی از افرادی که بر روی آگهی شما کلیک می کنند، برای خرید وارد سایت شما می شوند. این هزینه برای تمام اد گروپها و کلمات کلیدی مربوط به آنها صرف خواهد شد. اکنون همه عناصر Flash از جمله تبلیغات مسدود خواهند شد . توجه: اکثر این اپلیکینش ها که برای مسدود کردن تبلیغات اندروید هستند فقط ترافیک DNS را رهگیری می کنند، بنابراین نمی توانند ۱۰۰٪ تبلیغات ناخواسته شما را مسدود کنند.

توجه کنید که صرفا با خاموش کردن آن تبلیغات پاپ آپ در کروم غیر فعال میشود. در تبلیغ گوگل زمانی که کسی واقعا به محصول شما علاقمند باشد و روی آن تبلیغ کلیک کند، هزینه میپردازید. از این رو، تا زمانی که کاربر روی تبلیغتان کلیک نکند، مبلغی از شما کسر نمیشود. با این حال، هزینه تبلیغ در حالت دوم تنها پس از تحقق عملی مشخص مانند کلیککردن روی دکمه فراخوان عمل کسر میشود. این بدان معنا است که هزینه تبلیغ را پس از اینکه کاربر بهواسطه کلیککردن روی تبلیغتان به فروشگاه شما مراجعه کرد، پرداخت میکنید. 3. در گوگل ادز هزینه تبلیغات به ازای کلیک می باشد. گوگل ادوردز ابزاریه برای نمایش تبلیغات شما برای افرادی که در جستوجوی اون هستن. کلمات کلیدی انتخابی شما برای نمایش تبلیغات شما به مردم است. انتخاب کلمه کلیدی در کمپین سرچ گوگل ادز بسیار حائز اهمیت است؛ تحقق اهداف شما به کلمهها و عبارتی بستگی دارد که هدف میگیرید.

لازم به ذکر است که پس از انتخاب کلمههای کلیدی میتوانید هزینه احتمالی تبلیغات خود را با کمک این ابزار پیشبینی کنید. به ازای هر کلیک بر روی لینک ادوردز باید هزینه ای پرداخت شود. اگر قبلا در نقشه گوگل مکانهای متعدد با اطلاعات نامعتبر وارد کرده باشید با مشکل ثبت کسب و کار در گوگل و عدم ثبت موقعیت روی نقشه روبرو خواهید شد. اما در پلازا ما سعی کردهایم که این مشکل را رفع کنیم. شما بهراحتی میتوانید تبلیغات در یوتیوب خود را به مجموعه با تجربه افراک بسپارید.چگونه اکانت گوگل ادزمان را شارژ کنیم؟ و نمیتوانید مستقیما ویدیوی موردنظرتان را از یوتیوب دانلود کنید. تبلیغات ویدیویی در سرچ (In-search): تبلیغات ویدیویی در صفحه نتایج جستوجوی یوتیوب نشان داده میشوند. اجرای همزمان تبلیغات دیسپلی و تبلیغات ویدیویی به شما اجازه میدهد تا بیشترین مشتری بالقوه را جذب کنید. کسب و کارهایی که میخواهند تبلیغات خود را به مشتریهای بالقوه نمایش دهند. تصور کنید که از کلمه ی کلیدی “تبلیغات در گوگل” در حالت phrase استفاده می کنید با توجه به این مورد که قبل و بعد کلیدواژه در این حالت باز می باشد پس تبلیغ شما با جستجوهایی همچون “تبلیغات در گوگل رایگان” نمایش خواهد داشت. برای مثال هنگامی که شما برای جستجوی کلمه مورد نظر خود از گوگل استفاده می کنید .

به محض جستجو توسط کاربر، گوگل کلیدواژه مرتبط در کمپین تبلیغاتی شرکتهای مختلف را تشخیص میدهد و وارد مزایده میکند. باید توجه داشت که وقتی برای هر دسته از محصولات یا خدماتتان یک کمپین تبلیغاتی جدا تعریف می کنید، مدیریت این کمپین ها و گروههای تبلیغاتی و کلید واژه های مربوط به آنها هم باید به صورت مجزا صورت گیرد. ما دسترسی به خود پنل مدیریت اکانت ادوردز را به شما خواهیم داد، بنابراین هر زمان که بخواهید میتوانید تبلیغ را متوقف مدیریت و یا تغییر بدهید. یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات تبلیغ کنندگان مبتدی در ادوردز ، عدم برنامه ریزی زمان نمایش تبلیغات می باشد. کمپین شبکه نمایشی، برند های مختلف را تقویت کرده و به تبلیغ کنندگان اجازه میدهد تا نظر مشتریان هدف را جلب کند. تبلیغات ریمارکتینگ: هدف گیری دوباره بازدید کنندگان یک سایت در جایی که انتظارش را ندارند، اساس ریمارکتینگ است. پر بازدید ترین تبلیغات آنلاین، پلتفرم تبلیغاتی گوگل است. تبلیغات دیسپلی یا نمایشی: با انتخاب این کمپین تبلیغ خود را روانه سایتهای پارتنر گوگل و شبکه نمایش آن میکنید.

باید در مورد بازار هدف محصولات خود تحقیق کنید و بدانید که مخاطبان بیشتر چه ذائقه و سلیقهای دارند، رادیو گوش میدهند، تلویزیون میبینند، از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند یا سلیقهٔ دیگری دارند، سپس در مکان مناسب که مورد استفاده مخاطب است، تبلیغات انجام دهید. این یک تناقض است، اما هرچه شبکه شما کوچکتر باشد، میتوانید مشتریان بیشتری را کسب کنید. در نتیجه، سایت هایی که از این خدمات استفاده می کنند بیشتر از سایت های دیگر در معرض چشم مشتریان بالقوه قرار می گیرند و این امر می تواند مسیر را به این سمت بکشاند که آن کسب و کار به عنوان یک برند مهم و نهاد اجتماعی تاثیر گذار در میان مشتریان شناخته شود. کمپین دیسپلی یکی دیگر از انواع کمپینهای گوگل ادز به حساب میآید. با این حال، قبل از اینکه بتوانید به این هدف دست پیدا کنید، باید یاد بگیرید که چگونه یک کمپین موفق گوگل ادوردز را راه اندازی کنید.

با راه اندازی تبلیغات گوگل، نوع جدیدی از کمپین تبلیغاتی ایجاد می شود که به طور خاص با در نظر گرفتن مشاغل کوچک طراحی شده است. بازار هدف جذاب برای پزشکان و برندهای آرایشی بهداشتی و شرکتهای تجاری به دلیل نوع محتوای سالم برای اقشار مختلف (زن و مرد با تحصیلات مختلف و البته سن بالای ۱۶ سال) و سطح بالاتر کاربران نسبت به رسانههای سرگرمی، دانلودی و حتی خبری. تبلیغات ترانزیت: بدنه مترو، اتوبوس، تاکسی و دیگر وسایل نقلیه شهری همیشه مکان خوبی برای آگهی بوده است چون این وسایل در تمام سطح شهر میچرخند. تبلیغات ویدئویی به بودجه قابل توجهی نیاز دارند اما سطح بالایی از مشارکت کاربران را همراه دارند. شما میتوانید مخاطب بالقوه را بر اساس آنچه که تماشا میکند، هدف بگیرید. به این معنا که تبلیغکننده با درنظرگرفتن بودجهای برای هزینه به ازای هر کلیک، کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارش را تعیین میکند، تا توسط ابزار سرچ گوگل به کاربران پیشنهاد داده شود. شما تنها زمانی هزینه پرداخت میکنید که بیش از نیمی از فضای صفحۀ تبلیغ به بیشتر از 2 ثانیه نمایش داده شود. از طرفی، وبسایتهای پارتنر گوگل هم به ازای نمایش تبلیغ مبلغی دریافت میکنند.

کمپین Discovery بهتازگی به تیم گوگل ادز پیوسته است. چرا که گوگل شما را در صفحه اول قرار میدهد؛ اما به ازای هر کلیک کاربر و انجام عملیاتی مانند خرید، مقدار هزینه مشخصی میپردازید.تبلیغ در شبکه نمایشی گوگل (display ads)یکی دیگر از انواع تبلیغات گوگل ادز، کمپین دیسپلی است. چنانچه قصد آگاهی از عوامل موثر بر هزینه تبلیغات در گوگل را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید! به عنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین ساعت هوشمند را در نظر بگیرید. با توجه به خدمت و یا محصولی که ارائه می دهید یک کلمه کلیدی بهتر می تواند چیزی شبیه به “قیمت خدمات تبلیغات آنلاین” یا “بهترین آژانس تبلیغات آنلاین” باشد. گزینه Yes و No در نوشتههای بالا نیز به اینکه گوگل پیشنهاد و نکاتی را برای شخصی سازی و بهبود تبلیغتان پیشنهاد بدهد یا خیر، اشاره دارد. را در اختیار کاربران خود قرار دهید. با توجه به اینکه این دسته از کاربران پیشتعر بصورت مستقیم یا با جستجوی کلمات کلیدی از محصولات شما بازدید کرده اند با این شیوه تبلیغات و دیدن مکرر تبلیغ محصولاتتان احتمال بازدید و خرید دوباره آنها زیادتر می شود.

آیا استفاده از تبلیغات دیسپلی شما را به هدفتان میرساند یا باید به سراغ تبلیغات در صفحه نتایج جستوجو بروید؟ گوگل در این سالها به انتخاب اول کاربران برای جستوجو تبدیل شده است. اگر میخواهید کلیک ها و موفقیت کمپین خود را افزایش دهید، انتخاب کلمات کلیدی مناسب ضروری است. تبلیغات نمایشی اما سیستمی متفاوت دارد، تبلیغ کننده می تواند مکان های تبلیغ را انتخاب کند. اگر شما یک آفر ویژه در متن تبلیغ خود را وعده داده اید ، پس بهتر است آفر ویژه را حتما در صفحه ی اصلی سایت خود نیز اعلام کنید. اگر کمی وارد به دنیای تبلیغات اینترنتی شده باشید، حتما با سرویسی به اسم Google Ads یا Google Adwords مواجه شدهاید. شبکه سرچ یا جستجو: تبلیغ متنی شما پس از اینکه کاربری عبارت کلیدی هدفتان را جستوجو کند، در صفحه نتایج نمایش داده میشود. شاپینگ یا فروش: تبلیغ شما در اسلایدر محصولات صفحه نتایج جستوجو نشان داده میشود. گوگل ادسنس وبسایت یا وبلاگهایی که دارای محتوایی برای ترویج برهنگی، خرید و فروش اسلحه و خرید و فروش مشروبات الکلی هستند را تایید نمیکند. تمامی انواع کمپینها در گوگل ادز را بشناسیم! ابتدا باید عبارت Google my Business را در گوگل سرچ کرده و سپس به دنبال کسب و کار خود باشید.

برای اینکه بتوانید مبلغ را به حداقل برسانید باید نکات مختلفی را رعایت کنید و این بحث کمی تخصصی و نیازمند تجربه می باشد. همچنین اینکه با چه هدفی چه محصولی را میخواهید در اختیار کاربر قرار دهید و چطور و در چه زمینه، قصد رقابت با سایر رقبا را دارید؛ همه در نحوه قیمتگذاری تأثیرگذار است. اینکه از کدام روشهای تبلیغاتی استفاده کنید را به ما بسپارید. این کمپین به شما کمک میکند تا مخاطبان بالقوه را هدف قرار دهید. کمپین ویدیویی یکی از کمپینهای جذاب و محبوب گوگل ادز است. لازم به ذکر است که گاهی اوقات برخی از تبلیغدهندگان تصمیم میگیرند که ویدیویی ۱۵ ثانیهای به کاربر نشان دهند.