الگوریتمهای موتور جستجو به طور مکرر تغییر میکنند و تاکتیکهای سئو در پاسخ به این تغییرات تکامل مییابند. برخی از کسبوکارها که عملکرد مناسبی نداشتند با ارائه این آپدیت ارتقا یافتند. این آپدیت همان الگوریتمی است که کلمات ناشناس را حدسزده و نتایج مشابه را برای شما نشان میدهد. این الگوریتم یکی از مهمترین و پیچیدهترین آپدیتهای گوگل بود چرا که میتوانست نتیجه جستجوی فرد را متناسب با منطقهای که او زندگی میکرد مشخص کند.
این امر در مورد متن اطراف لینک نیز صدق می کند، زیرا لینک ها ممکن است بار موضوعی اطراف خود را نیز حمل کنند. برعکس، باید بسیار مراقب باشید و ایجاد ترکیبی طبیعی از انواع مختلف انکر تکست را هدف قرار دهید. آخرین اما نه کم اهمیت ترین نکته این است که Featured snippet های موجود را بررسی و از آنچه برای رقابت با آن مفید است، الهام بگیرید. به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که چه متنی باید در یک Featured snippet ظاهر شود. بسیاری از صفحاتی که در Featured snippet ظاهر می شوند رتبه اول گوگل را ندارند.
هرکدام از این روشها بخش خاصی از سایت را پوشش میدهند و برای بهینهسازی میبایست به تمامی این روشها تسلط کامل داشته باشید تا هرکدام را در زمان مناسب به کار ببرید. یک ساختار اصولی میبایست به کاربر کمک کند تا باکمترین کلیک به صفحه هدف خود دست پیدا کنند و از سوی دیگر بتوانند موقعیت خود در سایت پیدا کنند و درصورت نیاز به صفحه ورودی خود بازگردند. پنالتی شدن چه تاثیری روی رتبه صفحات و سایت دارد؟ جریمههایی که از سمت گوگل روی صفحات سایت اعمال میشود و اثرات منفی بسیار زیادی بر روی رتبه و جایگاه صفحات خواهد داشت. این جریمهها گاهی مستقیما از سمت الگوریتمها بر روی سایت اعمال میشود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده میشود. در این قسمت به چند عامل تاثیرگذار در رتبه و جایگاه صفحات اشاره کردیم.
- گوگل رنک برین در سال 2015 بطور رسمی معرفی شد و با استفاده از یادگیری ماشینی، اهمیت مفهوم CTR، رفتار کاربر و … رتبه بندی های جستجو را تغییر اساسی داد.
- سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی اطلاق می شود که سعی در فریب موتورهای جسنجو دارند.
- آنها از کلمات کلیدی به گونه ای در محتوا استفاده می کردند تا الگوریتم های موتور جستجو را فریب داده و بدین ترتین رتبه های بالا را از آن خود کنند.
- شاید اصلی ترین دلیل ایجاد مفهومی به نام سئو و برتری گوگل نسبت به سایر موتور های جستجو، بهبود تجربه کاربری باشد.
برای یافتن نقشه سایت، معمولا عبارت /sitemap.xml را در انتهای دامین قرار دهید. متا عنوان، عبارتی است که گوگل حداکثر 60 کاراکتر آن را نمایش می دهد. نگارش متاتایتل جذاب می تواند به افزایش CTR و ورودی ارگانیک از گوگل کمک کند. بینگ، موتور جستجوگر جهانی مایکروسافت است که اصلی ترین رقیب گوگل با داشتن حدود تنها 3 درصد از حجم جستجوی جهانی است.
دوره آنلاین سئو مقدماتی
بخش Performance علاوه بر نمایش کلمات کلیدی برتری که بیشتری ورودی را برای شما ایجاد می کنند، می تواند ابزاری برای کشف اطلاعات طلایی باشد. تنها چیزی که نیاز دارید یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک (مانند LinkMiner) است که به شما کمک می کند بک لینک های رقبای خود را پیدا کنید. همانطور که قبلا در بخش PageRank توضیح دادیم، صفحاتی که بک لینک های باکیفیتی دارند، link equity بیشتری را به صفحه گیرنده لینک شده ارسال می کنند. هر گونه تلاش آشکار برای دستکاری انکرتکست بک لینک های شما ممکن است توسط گوگل شناسایی شده و در نتیجه با جریمه رو به رو شوید. (اطلاعات بیشتر در مورد جریمه های گوگل را در مطلب پنالتی گوگل بخوانید). این موضوع بدان معنا نیست که شما باید به هر قیمتی سعی کنید لینک هایی با متن انکر تکست حاوی کلمات کلیدی کسب کنید.
چرا سایت من به سئو نیاز دارد؟
سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو